Selecteer een pagina
Handige Market Research Tools

24/03/2022

Handige Market Research Tools

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Handige Market Research Tools. Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: WPManageNinja

Je kunt jouw klanten niet de beste producten of diensten bieden zonder te weten wat ze nodig hebben. En daarvoor is marktonderzoek cruciaal. Als ondernemer moet je altijd streven naar het leveren van producten en diensten die jouw klanten helpen. Een ding dat je hierbij kan helpen, is een uitstekende onderzoekstool. Maar het vinden van het beste instrument uit het opgeven van online tools kan veel tijd en geld kosten. Dus om jouw kostbare bronnen te sparen, hebben we vandaag de 9 beste gratis tools voor marktonderzoek op een rij gezet die gemakkelijk te gebruiken zijn. Laten we, voordat we naar de lijst gaan, eens kijken waarom u marktonderzoekstools zou moeten gebruiken voor jouw bedrijfsonderzoek. De juiste tool kan je helpen de markt en de groei van jouw bedrijf te analyseren. Wat moeilijk kan zijn vanwege de constante veranderingen in de markt. Marktonderzoekstools zijn van vitaal belang om gemakkelijk zakelijke kansen te ontdekken, jouw bedrijfsrisico’s te verlagen, relevante materialen te produceren, te vinden waar je kunt adverteren, beter te presteren dan concurrenten, een hoger doel voor jouw bedrijf te stellen, gemakkelijk een beslissing te nemen, klantvereisten te identificeren en verkooptechnieken te verbeteren.

Onderzoekstools

Nu je overtuigd bent, gaan we verder met onze lijst met 9 gratis tools voor marktonderzoek. Nummer:1 Google Trends Google Trends is een van de beste onderzoekstools voor de vrije marketing markt. Gebruik het om te zoeken naar specifieke trefwoorden, onderwerpen en woordgroepen die in een bepaalde periode interessant zijn geworden. Het werk wordt gedaan door een deel van de Google-zoekopdrachten te analyseren. Je voert een woordgroep in om te berekenen hoeveel er is gezocht in verhouding tot het totale aantal zoekopdrachten dat de afgelopen jaren op Google is gedaan. Google Trends heeft functies zoals realtime gegevens, die wijzen op de nieuwste trends, een eenvoudige en gemakkelijke gebruikersinterface en gemakkelijk te navigeren. En het is helemaal gratis. Aantal: 2 Statista Statista is een van de beste tools voor marktonderzoek voor het bouwen van een online statistiek in marktonderzoek. Het geeft toegang tot de gegevens van marktonderzoeksinstellingen en hun mening. Je kunt zelfs een beoordeling krijgen. Van bedrijfsorganisaties en overheidsinstellingen in verschillende talen met deze tool.

Analyse markeren

Door verschillende industrieën te onderzoeken, kun je de aard van concurrentie begrijpen. Bovendien kun je met Statista de relatieve omvang van de bedrijfstakken, hun gemiddelde uitgaven en individuele bedrijfsuitgaven ontdekken. Statista heeft een aantal geweldige functies, waaronder een statistiekenportaal, onderzoek en analyse, inhoud en informatieontwerp en e-commerce-inzichten voor jouw bedrijf. Het basisplan van Statista kun je gratis gebruiken voor primaire data en statistieken. Voor een zakelijke rekening moet je 700 dollar per maand betalen. Volgende in nummer : 3 hebben we, Tableau Public. Tableau Public is een gratis tool voor gegevensvisualisatie waarmee je marktonderzoeksgegevens kunt achterhalen met analyses en business intelligence. Met behulp van de mechanismen kunt u een eenvoudige en intuïtieve visualisatie krijgen van vrij complexe gegevens. Tableau Public kan interactieve grafieken en kaarten maken, een dashboard bouwen in enkele minuten, de analyse markeren, Tableau Public automatisch verbinden met Google-sheets, visualisaties insluiten en mobiele lay-outs automatiseren.

Google Analytics

En het komt allemaal zonder kosten. Aantal: 4 Google Analytics Nou, Google Analytics is geen bredere tool om volledig marktonderzoek te doen. Maar het kan u helpen om het verkeer op uw website te analyseren en u een volledig beeld te geven van uw bezoekers en hun eisen. De belangrijkste kenmerken van Google Analytics zijn het rapporteren van verkeer, het bijhouden van conversies, zoekwoordbegeleiding, referentie van derden en een aangepast dashboard. Als u een klein bedrijf bent dat maandelijkse kosten wil vermijden, kunt u hun gratis service gebruiken. Maar als je enorm veel functies wilt gebruiken, kun je de Google Analytics 360 graden kopen. Nummer: 5 MakeMyPersona MakeMyPersona is er een van Hubspot. Met deze tool kun je buyer persona’s maken door een reeks vragen te beantwoorden op basis van bestaand marktonderzoek. Met behulp van deze tool kunt u zeker meer te weten komen over uw markt. Met MakeMyPersona kunt u eenvoudig persona’s maken en genieten van fantastische formulierlay-outs. Het wordt geleverd met essenti√´le vragenreeksen om gebruikers te begrijpen en een downloadbaar Word-document. Dit hulpmiddel is gratis. Aantal: 6 Google Keyword Planner Google Keyword Planner is een fantastisch hulpmiddel voor basiszoekwoordonderzoek.

Google Keyword Planner

De belangrijkste taak van de tool is om te zoeken naar de woordgroep of trefwoorden die verband houden met uw bedrijf. Kortom, met Google Keyword Planner kunt u nieuwe zoekwoorden vinden en een gedetailleerd beeld krijgen van hoe uw doelgroepen naar informatie binnen uw markt zoeken. Google Keyword Planner scant zoekwoorden voor onderzoek, doet suggesties voor dagbudget, toont maandelijkse zoekdetails, heeft een kolom voor nieuwe concurrentie en kan nieuwe zoekwoorden toevoegen aan uw bestaande campagnes. Deze tool is een van de gratis tools voor marktonderzoek. Onze 7e keuze is Ubersuggest. Ubersuggest is een eenvoudig hulpmiddel voor het doen van marktonderzoek naar trefwoorden en inhoud. Het enige dat u hoeft te doen, is een woordgroep invoeren en er verschijnt een lange lijst met extra zoekwoorden. In versie 6.0 kun je gratis inloggen op het dashboard van Ubersuggest. En kan de ranking van de website van uw concurrent traceren. Functies omvatten een overzicht van het domein, top-SEO-pagina’s, zoekwoordidee√´n, inhoudssuggesties, backlinkgegevens. Ubersuggest is gratis te gebruiken.

Marktonderzoek

Aantal: 8 Google Alerts Google Alerts is een van de beste tools voor vrije-marktonderzoek die u kunt gebruiken. u kunt e-mailwaarschuwingen instellen om een melding te krijgen voor elk nieuw resultaat in Google dat aan uw behoeften voldoet. Zoals webpagina’s, blogs, wetenschappelijk onderzoek of krantenartikelen. Functies zijn een gratis meldingsservice, realtime waarschuwingen voor zoekwoorden, waarmee u uw concurrenten kunt volgen, links kunt maken en gemakkelijk te gebruiken. U kunt de tool gratis gebruiken. Aantal: 9 Pew Research Center Onze laatste tool in de lijst Pew Research Center is een eerlijke feitentank die mensen informeert over de problemen, standpunten en trends die de wereld vormgeven. De website heeft een enorme database met gratis vragen op verschillende gebieden. Ze voeren demografisch onderzoek, inhoudsanalyse, opiniepeilingen en andere gegevenscontroles uit voor sociaal onderzoek. De functies zijn een soepele gebruikersinterface, interactieve grafieken, onderzoekscentrum en natuurlijk een enorme database. U kunt de tool gratis gebruiken via hun website. En daarmee zijn we aan het einde gekomen van onze lijst van 9 tools voor marktonderzoek. Het toepassen van een of alle van hen zal u aanzienlijk helpen om meer te weten te komen over uw online zakelijke markt. Dus neem de tijd en haal de beste uit de lijst. Als deze video je heeft geholpen, deel deze dan met anderen, abonneer je op ons kanaal en klik op dat belletje om op de hoogte te worden gehouden van meer van dit soort inhoud. en bedankt voor het kijken.

Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!

Verrijk je kennis door te lezen naar informatieve artikelen.

Op Uvag.nl tref je talloze informatieve artikelen/blogs aan. Deze blogs zijn verdeeld in diverse categorieën. Zoals: 

Alle berichten

Expatservices: Ondersteuning voor een wereldwijd bestaan

Expatservices: Ondersteuning voor een wereldwijd bestaan

Het leven als expat brengt een scala aan opwindende kansen met zich mee: nieuwe culturen ontdekken, avonturen beleven en persoonlijke groei stimuleren. Echter, bij het verhuizen naar een ander land komen ook uitdagingen en complexiteiten kijken. Gelukkig zijn er...