remove_red_eye 119
favorite_border 0
share

Reiki bij jezelf: de helende therapie voor iedereen

Reiki is eenvoudig te leren. Bovendien kan je op elk moment van de dag Reiki bij jezelf toepassen. Hier is hoe je dat doet.

 

Wat is Reiki?

Reiki werd meer dan honderd jaar geleden gecreëerd door een Japanse boeddhist genaamd Mikao Usui en is gebaseerd op een eenvoudig spiritueel principe: we worden allemaal geleid door dezelfde onzichtbare levenskracht dat onze fysieke, mentale en emotionele bron controleert. Wanneer de energie vrij stroomt, kunnen we gebruik maken van onbekende krachtreserves. Wanneer het blokkades tegenkomt (vaak veroorzaakt door negatief denken, niet genezen trauma of stressoverbelasting), functioneren we op een sub-optimaal niveau.

 

Hoewel dit voor sommigen als voodoo-magie klinkt, hebben zelfs niet-gelovigen die een uur bij een bekwame Reiki-meester hebben doorgebracht (zoals ze worden genoemd) een soort positieve verschuiving gevoeld. Velen beschrijven Reiki behandelingen – een combinatie van lichte aanraking en boven het lichaam vegende energie – als rustgevend of aardend. En voor anderen voelt het meer als een emotionele aanpassing.

 

Reiki-meesters trainen jarenlang om subtiele energieverschuivingen te begrijpen en te navigeren, maar iedereen kan leren werken met energie en de stroom van anderen beïnvloeden.

👉 Iets voor jou?

Wist je dat je heel laagdrempelig zelf de beginselen (en meer) van Reiki kunt leren? Via onze Online Cursus Reiki leer je Reiki voordelig en vanuit eigen huis!

Eerste stap voor Reiki bij jezelf: energie ontvangen

Om Reiki bij jezelf of iemand anders toe te passen, moet je de energie in jezelf activeren. Sluit je ogen en haal een paar keer diep adem. Stel je de kruin van je hoofd voor en een stroom van genezend wit licht dat van de bovenkant van je hoofd naar je hart stroomt en door je armen en handen naar buiten stroomt. Vraag om gevuld te worden waar je het meest genezing nodig hebt. Op deze manier, als je Reiki aan jezelf, een vriend of geliefde gaat aanbieden, geef je niet uit een lege beker.

 

Terwijl je de stroom van energie voelt, blijf ademen en als je merkt dat je geest het druk krijgt of begint te vragen of dit werkt, kom dan weer op adem. Zie jezelf als een vat voor genezing. Stel vervolgens een intentie of gebed in om genezing van het hoogste goed te ontvangen.

 

Reiki bij jezelf voor een goede nachtrust

Om een op slaap gerichte Reiki behandeling aan jezelf te geven, ga je comfortabel liggen. Stel je een gestage stroom van genezend licht voor die van je handen naar de achterkant van je hoofd gaat en de geest opruimt voor pijn of ongemak die die dag werd ervaren.

 

Haal meerdere keren diep adem, waarbij je langzaam in- en uitademt. Zie je dag herinnering per herinnering en bedank elke herinnering voordat je deze met je adem loslaat.

 

Drijf verder af terwijl je doorgaat met het kanaliseren van de energie door je handpalmen en het helende licht naar je hele lichaam stuurt. Stel je voor dat je lichaam genezen, ontspannen en zwaar wordt voor een goede nachtrust. Je kunt deze Reiki zo lang aanbieden als je wilt, maar tussen de vijftien en dertig minuten is meestal voldoende om je volledig ontspannen en vredig te voelen.

 

Reiki bij jezelf toepassen tijdens stressmomenten

Wanneer je angst en stress hebt, adem je vaak niet goed en kan kortademigheid meer stress veroorzaken. In deze Reiki behandeling bij jezelf wil je energie naar je schouders en lichaam leiden. Leg je handen tien tot vijftien minuten op je schouders. Concentreer je op het sturen van energie in je hele lichaam en adem diep. Dit kan een deel van de intense mentale energie naar beneden halen en terug in je lichaam brengen. Als je neerligt, kun je ook je handen achter je hoofd plaatsen om je te helpen kalmeren. Het is aangeraden om 15 tot 20 minuten op dezelfde plek te blijven voor ultieme ontspanning.

 

Laatste stap: energie afdichten

Het is belangrijk om dankbaarheid te betuigen, jezelf te reinigen en de energie te sluiten zodra je een genezingssessie hebt voltooid. Het kan zo simpel zijn als een stap achteruit doen, je handen afvegen van overtollige energie en ze in gebed plaatsen om jezelf en de energie te bedanken voor de uitwisseling. Je kunt ook een grote cirkel tekenen, de armen voor het lichaam kruisen om het einde van je twee energieën aan te geven, en eindigen met de handen in gebed.

 

Is reiki bij jezelf leren moeilijk?

Reiki is gemakkelijk te leren en te beoefenen als zelfzorg voor iedereen die geïnteresseerd is, ongeacht de leeftijd of gezondheidstoestand van de persoon. Kinderen kunnen leren oefenen, evenals ouderen en minder validen. Er zijn geen speciale achtergrond of referenties nodig om training te krijgen. Een van de kenmerken van Reiki-beoefening is de eenvoud: het kan worden geleerd in ongeveer tien uur persoonlijke training, meestal aangeboden in groepslessen, en vereist geen kennis van subtiele bio-energie of gezondheidszorg.

 

Waarom Reiki leren?

Hoewel het een geweldige ervaring is om Reiki van iemand anders, een vriend of een professional te ontvangen, zijn er veel redenen om te overwegen om Reiki bij jezelf te oefenen. Het gemak van zelfzorg wordt niet alleen gewaardeerd door mensen met gezondheidsproblemen, maar ook door anderen met drukke schema’s die op zoek zijn naar meer balans in hun leven.

Dagelijks Reiki bij jezelf biedt de mogelijkheid om de balans te herstellen, stress te verminderen en opnieuw contact te maken met een ervaring van welzijn.

👉 Een eigen Reiki praktijk?

Presenteer net als vele andere praktijkeigenaren ook jouw praktijk op UVAG.nl en geniet van alle voordelen van een lidmaatschap!

De voordelen van Reiki bij jezelf

Momenten van reiki beoefening bij jezelf gedurende de dag kan centrering en verlichting van pijn, angst en stress brengen zo vaak als nodig is. Mensen die lijden aan angst of pijn die Reiki leren, hebben de extra kracht om te weten dat ze nooit meer alleen en hulpeloos zijn met hun lijden.

 

Reiki bij jezelf toepassen kan nuttig zijn voor mensen die gezond zijn en mensen met chronische gezondheidsproblemen, of het nu diabetes, astma, kanker, epilepsie, vermoeidheidssyndromen, depressie of hartaandoeningen zijn, om er maar een paar te noemen. Je kunt elke dag Reiki bij jezelf oefenen om stress te verminderen en je algemeen welzijn te versterken.

 

Voel je je aangetrokken om Reiki te leren en Reiki bij jezelf en anderen toe te passen? Schrijf je dan vandaag nog in voor onze workshop of online cursus Reiki 1.

 

Plaats een reactie

message
email
person

Download nu ons gratis e-book

👉 We hebben een e-book geschreven over de 5 belangrijkste stappen bij het kiezen van jouw alternatief therapeut.

 

Klik hier om het e-book direct te downloaden! 💕

Holler Box