remove_red_eye 89
favorite_border 0
share

7 Reiki oefeningen die je nu kunt proberen

Als mens zijn we meer dan ons fysieke lichaam. We bestaan ​​uit levensenergie die vaak Qi of Chi wordt genoemd. Dit is een spirituele levenskracht die ons voortdurend voedt. Zonder dit zouden onze fysieke lichamen niet bestaan. We hebben allemaal het vermogen om verbinding te maken met ons zelf en energieherstellende technieken, zoals Reiki, om helende energie in ons eigen leven te genereren. Maar soms hebben we een helpende hand of een zachte herinnering nodig om aan de slag te gaan met een schema voor zelfzorg dat meer vitaliteit en stroom in ons leven brengt. Herstel je evenwicht en je energiestroom met deze Reiki oefeningen.

 

1. Kom tot rust

Zit in een comfortabele stoel. Ontspan en sluit je ogen en leg je handen met de handpalm op je schoot.

 

Richt je aandacht op je Dantien-punt: een energiecentrum met twee vingerbreedtes (3-5 cm) onder je navel. Zeg tegen jezelf: “Ik begin nu met mijn Reiki oefeningen”.

👉 Iets voor jou?

Wist je dat je heel laagdrempelig zelf de beginselen (en meer) van Reiki kunt leren? Via onze Online Cursus Reiki leer je Reiki voordelig en vanuit eigen huis!

2. Kenyoku

Kenyoku kan worden gezien als een manier om negatieve energie kwijt te raken.

 

Borstel over je romp

Plaats de vingertoppen van je rechterhand nabij de bovenkant van de linkerschouder, waar het sleutelbeen de uitstulping van de schouder raakt. Je hand ligt plat op je borst. Adem in. Trek je platte hand in een rechte lijn naar beneden over je borst, over de basis van je borstbeen en vervolgens naar je rechterheup. Adem uit terwijl je dit doet.

 

Doe hetzelfde aan de rechterkant, met je linkerhand. Trek je linkerhand vanaf de rechterschouder, in een rechte lijn over het borstbeen, naar de linkerheup en adem weer uit terwijl je de neerwaartse beweging maakt.

 

Borstel je armen naar beneden

Leg nu je rechter vingertoppen op de buitenrand van de linkerschouder, aan de bovenkant van je ietwat uitgestrekte linkerarm, met je vingertoppen zijwaarts weg van je lichaam.

 

Beweeg je rechterhand langs de buitenkant van je arm, helemaal tot aan de vingertoppen, terwijl je de linkerarm recht houdt. Adem uit terwijl je dit doet.

 

Herhaal vervolgens dit proces aan de rechterkant, met de linkerhand op de rechterschouder, en beweeg je hand langs de buitenkant van je rechterarm naar de vingertoppen. Adem uit terwijl je dit doet.

 

3. Joshin kokkyu ho

Joshin kokkyu ho betekent ‘techniek voor zuivering van de geest’ of ‘methode voor het reinigen van de ziel’. Het is een meditatie die zich richt op het Dantien-punt.

 

Leg je handen op je schoot met je handpalmen naar boven gericht en adem op een natuurlijke manier door je neus. Overadem niet, maar adem rustig in en uit.

 

Concentreer je op je Dantien-punt en ontspan.

 

Wanneer je inademt, visualiseer dan dat energie of licht in je kruinchakra stroomt en je Dantien binnengaat, en terwijl je pauzeert voordat je uitademt, voel je die energie door je hele lichaam uitzetten, waardoor al je spanningen wegsmelten.

 

Wanneer je uitademt, stel je dan voor dat de energie uit je lichaam stroomt in alle richtingen tot in het oneindige.

 

Stap in een mooi, zacht en gelijkmatig ritme van het naar beneden trekken van de energie, het door je lichaam verspreiden en het naar het universum laten stromen.

 

Doe deze Reiki oefening 10 tot 15 minuten. Je voelt misschien energie of tintelingen in je handen en zelfs in je voeten naarmate de meditatie vordert, maar maak je geen zorgen als je niks voelt, want iedereen is anders.

 

4. Ga in tegen angst

Een proces dat genezing zal versnellen, is om tegen de kwestie in te gaan en Reiki te gebruiken om de gevoelens en energieën die naar boven komen te helen. Als je bang bent om iets te doen, ga dan tegen de angst in. Dit proces herstelt de sluimerende psychologische gevoelens waardoor ze naar de oppervlakte komen waar je gemakkelijker je Reiki kunt gebruiken om ze te genezen of los te laten. Er is moed voor nodig, maar het is erg krachtig. Laat desnoods een Reiki-vriend met je samenwerken om je indien mogelijk te helpen. Als je bijvoorbeeld bang bent om in het openbaar te spreken, regel dan een toespraak. Geef jezelf voor de toespraak Reiki en focus op eventuele gevoelens die opkomen. Of, als je bang bent om mensen te ontmoeten, besluit dan om naar een feestje te gaan en jezelf bewust voor te stellen aan de mensen op het feest. Geef jezelf Reiki voor, na en tijdens het feest indien mogelijk. Als het te eng is om het fysiek te doen, stel je dan voor dat je het in je hoofd doet en reiki richt op de gevoelens die opkomen. Nadat je het probleem op deze manier hebt behandeld, kun je het op een gegeven moment ook echt gaan doen. Bij het gebruik van dit proces is het belangrijk om je gezond verstand te gebruiken en geen activiteiten uit te voeren die gevaarlijk kunnen zijn.

 

5. Verhoog je vibratie

Alles wat je trilling zal verhogen, zal je helpen sneller te genezen. Het doen van dingen zoals het verbeteren van je voeding, het ontwikkelen van een oefenprogramma, meditatie, voldoende rust en slaap krijgen, massage, yoga-oefeningen of stretching, Tai Chi, sociale activiteiten en andere vormen van entertainment zullen je vibratie verhogen. Naarmate je trilling stijgt, zal het gemakkelijker voor je zijn om inzicht te krijgen in je situatie en effectievere oplossingen te creëren. Het zorgt er ook voor dat alle andere vormen van genezing beter werken.

 

6. Reiki affirmaties en gebeden

Reiki kan op een krachtige manier worden gebruikt om affirmaties en gebeden te versterken. Plaats je genezingsdoel of gewenste prestatie op een kaart. Teken met energetische Reiki-symbolen op de kaart. Ik raad aan om alle drie de Reiki 2-symbolen te gebruiken en alle andere die je hebt. Houd dan de kaart tussen je handen en geef de kaart Reiki. Herhaal daarbij je affirmatie en/ of bid een dankgebed voor het feit dat je doel is bereikt of dat je genezing heeft plaatsgevonden. Zeg keer op keer je affirmatie en/ of gebed. Doe dit met overtuiging minimaal één keer per dag. Je kunt de kaart ook bij je dragen en dit proces herhalen wanneer je overdag een vrij moment hebt.

👉 Een eigen Reiki praktijk?

Presenteer net als vele andere praktijkeigenaren ook jouw praktijk op UVAG.nl en geniet van alle voordelen van een lidmaatschap!

7. Ontvang behandelingen van anderen

Behandelingen van anderen ontvangen is ook belangrijk om je Reiki-energie sterk te houden. We raden aan om een stap verder te gaan en een persoonlijke healing-alliantie ontwikkelt. Zoek hiervoor iemand die je kunt vertrouwen en die ook een gezondheids- of levensprobleem heeft dat ze willen genezen. Ontmoet minstens één keer per week om reiki behandeling uit te wisselen en te vertellen wat er is gebeurd sinds je laatste bijeenkomst. Maak onderling een afspraak dat je elkaar volledig zult steunen bij het vinden van oplossingen voor problemen. Wees bereid om alles te delen en houd alles strikt vertrouwelijk. Gebruik alle creativiteit en inspiratie die naar boven komt om je problemen op te lossen of je doelen te bereiken. Maak tijdens de week ook tijd vrij om Reiki op afstand naar elkaar te sturen. Je kunt elkaar ook bellen als er iets aan de hand is. Het is noodzakelijk dat je de bijeenkomsten serieus neemt, waarbij het belangrijk is om je te concentreren op de hierboven genoemde stappen en niet toe te staan ​​dat ze zomaar een sociale gebeurtenis worden. Dit is een zeer krachtige Reiki oefening en proces en zal diepe en zeer betekenisvolle niveaus van genezing brengen.

 

Bovenstaande zijn een paar Reiki oefeningen om te gebruiken om je persoonlijk genezingsprogramma te maken. Door je innerlijke leiding en je duidelijk doel zul je nog heel wat andere Reiki oefeningen ontdekken die hier niet genoemd werden. Volledig betrokken zijn bij elke oefening is noodzakelijk om het meeste voordeel uit Reiki te halen. Om Helen Keller te citeren: ‘Het leven is een spannend avontuur of helemaal niets.’

 

Jij bent degene die beslist hoe het voor jou zal zijn. De uitdagingen waarmee we in het leven worden geconfronteerd, bevatten de lessen die we moeten leren. Trek je er niet van terug en probeer ze niet halfslachtig op te lossen, maar omarm ze volledig. Het bereiken van een waardig persoonlijk doel brengt meer met zich mee dan alleen de resultaten waarnaar je op zoek was. Het brengt ook de zekere kennis mee dat we elke probleem of situatie kunnen veranderen en het soort leven kunnen creëren dat we willen. Uiteindelijk, wanneer we ons leven onderzoeken, is het niet zozeer dat wat we in ons hoofd weten belangrijk, en zelfs niet de dingen die we doen, maar wel wat we worden.

 

Plaats een reactie

message
email
person

Download nu ons gratis e-book

👉 We hebben een e-book geschreven over de 5 belangrijkste stappen bij het kiezen van jouw alternatief therapeut.

 

Klik hier om het e-book direct te downloaden! 💕

Holler Box