Selecteer een pagina
Wat is een online marketing blog?

13/03/2022

Online marketing blog

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Wat is een online marketing blog? Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: internetmarketingnederland Youtube

We bespreken hier nog een aantal tips die niet elders besproken zijn Het is soms belangrijk om zogenaamde landingspagina’s te maken. Hierover later meer. Het is van groot belang uw doelgroep goed te kennen. Indien u adverteert op een doelgroep die niet veel klikt, kost u dat uiteindelijk uw kwaliteitsscore. Immers het klikpercentage bepaalt voor een groot deel de kwaliteitsscore. Het gevolg is dat u voor uw goede doelgroep teveel betaalt. Uw advertenties niet onderhouden is een zeer grote fout. Een keer per maand moet u de slechtste advertentie aanpassen. Kopieer de beste met een kleine aanpassing. Controleer ook regelmatig je concurrenten. Beter een goed gestolen advertentie dan een slechte zelfgemaakte. Het is zelden raadzaam om altijd op nummer 1 of 2 te willen staan U betaalt dan de hoofdprijs.

Optimaliseren

Echter soms kan het juist wel verstandig zijn. Probeer het eens. Zet uzelf voor 1 of 2 uur op nummer 1. Dit kunt u instellen. En kijk voor een gelijk dagbudget wat het meeste oplevert. Gebruik de koppeling met Google Analytics. Hierdoor krijgt u gratis meer informatie. Bestudeer goed uw regio. Bij twijfel maakt u meerdere campagnes bestaande uit verschillende regio’s. Een Nederlandse webshop kan misschien ook goed verkopen in België. Een Nederlandse webshop kan misschien ook goed verkopen in België. Daar liggen de klikprijzen beduidend lager. Zorg dat u steeds meer negatieve zoekwoorden krijgt. Leer van aanvragen die niets opleveren. Voeg deze als negatief zoekwoord toe. Waarschijnlijk hebt u uw websitebouwer nodig om met parameters te werken. Alle informatie van Google zoals het exacte zoekwoord, de advertentie, de positie van de advertentie en dergelijken kunt u doorgeven. U kunt ook het zoekwoord laten zien op uw pagina. Zelfs in een flash plaatje. Bijvoorbeeld een reclamebord waar dynamisch het door de consument ingevoerde zoekwoord getoond wordt. Of als kopregel: “U bent op zoek naar {Keyword}” Landingspagina’s Landingspagina’s komen veel voor. Zo’n 30 tot 40 % van de adverteerders gebruiken deze. Vooral de professionals.

Kwaliteitsscore

Dit is een pagina die meestal voor een of twee dure zoekwoorden gemaakt wordt. Twee doelen. Ten eerste de kans op verkoop verhogen. De pagina bevat vaak een actie. De pagina bevat zo min mogelijk knoppen.Deze leiden de bezoeker alleen maar af. De bezoeker moet maar een ding doen. Dit doel, de call to action, herhaalt u meerdere malen op de pagina. Dit werkt! Ten tweede. Door het zoekwoord in de titel, omschrijving, kopregel op te nemen en een foto te plaatsen met het zoekwoord erin vergroot u de kans dat AdWords deze als relevant ziet. U verhoogt de kwaliteitsscore. Nadelen landingspagina’s Google is niet gek op landingspagina’s. De reden is dat ze veel gebruikt worden. Vaak door mensen die affiliate producten verkopen. Dit zijn producten van een ander. Dit is nu niet meer toegestaan. Zo mag u geen boeken van Amazon promoten met uw Amazon link op de pagina. De reden dat Google nog steeds niet gek is op landingspagina’s komt doordat deze vaak weinig tekst bevatten. Dat klopt.

Advertentie via Google AdWords

Dat is precies de bedoeling. Nu kunnen we dat oplossen door elders wel veel content te plaatsen. Dit mag gekopieerde content zijn. In ieder geval mag dat van Google AdWords. Mits deze content niet elders op een gepromote advertentie voorkomt. Oftewel: kopieer een top site die goed scoort in Google maar niet adverteert. Dit kunt u handmatig doen: kopieer steeds van een andere site een pagina. U kunt ook met een kopieertool dit doen. Zoals webcopier. U zet uw landingspagina daar bovenop. De bezoeker ziet dus NIETS van de gekopieerde website. Google wel. Voorbeelden landingspagina’s En van dezelfde eigenaar Hier twee voorbeelden van landingspagina’s van dezelfde eigenaar. Direct-geld-lenen.nl en kredietvergelijk. In dit geval met het doel om meerdere posities te krijgen en alleen kwaliteits-zoekwoorden over te houden. Gouden tips meerdere sites en accounts Gouden tips meerdere sites en accounts 2 Gouden tip: schakel Google + in U krijgt geen goedkopere advertenties indien mensen u plussen. Maar het zou mij niet verbazen als dit wel gaat gebeuren. Mogelijk zal Google dit in de toekomst toevoegen aan de kwaliteitsscore. Waarom dan nu al deze tip? Vooral omdat u daardoor gratis een extra regel krijgt. Dus meer opvalt. Dus meer kliks. Dus hoge kwaliteitsscore.

Zoekwoorden

Marketing is tegenwoordig onmisbaar geworden. Dus goedkoper shoppen. U moet ze bij de instellingen aan laten staan. Vervolgens moet u uw google + zakelijke pagina aanmaken en deze koppelen aan uw website. Via het webmaster hulpprogramma dient u deze te verifiëren. Tenslotte moet u bij extensies de social extensies toevoegen. Hier kunt u de koppeling tot stand brengen. Even werk maar dan heeft u er jaren plezier van. Onder aan de pagina vindt u de link voor meer uitleg over het koppelen. Gouden tip: biedstrategieën Hierover hebben we een aparte rubriek. Maar toch even een strategie die werkt. Begin klein. Niet qua budget maar met alle andere onderdelen. Dus alleen de allerbeste zoekwoorden. Liever slechts 1 dan 50. Beperk via de instellingen alles wat u maar kunt. Dus zet mannen of vrouwen uit. Toon advertenties alleen op de beste tijdstippen. Sluit leeftijden op. Bezuinig niet op negatieve zoekwoorden. Voeg deze zoveel mogelijk toe.

Biedstrategieën

Ga nu overbieden. Ongeveer het adviesbod voor de eerste positie. U hoort nu een heel hoge kwaliteitsscore te krijgen. Zo niet, pas dan advertenties en of landingspagina aan. U kunt nu het bod verlagen. Verwijder of pauzeer slechte zoekwoorden. U betaalt eigenlijk altijd minder dan uw maximaal bod. Tot dit bedrag kunt u steeds verlagen. Zorg dat uw top zoekwoorden de gemiddelde positie van 2-3 behouden. De overige tussen de 5-8. Vergroot uw regio of doelgroep of de tijden dat u getoond wordt. Zodra de kwaliteitsscore of conversieprijs of ROI daalt, maakt u de verandering ongedaan. Het hulpprogramma Geschiedenis kan u helpen met welke acties tot welke resultaten hebben geleid. Gouden tip: biedstrategieën pagina 2 U kunt ook een experiment starten indien u twijfelt over een grote verandering. Deze vindt u onder aan uw instellingen. Deze is momenteel in beta. Daarom bespreken we het nog niet uitgebreid. Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!

Verrijk je kennis door te lezen naar informatieve artikelen.

Op Uvag.nl tref je talloze informatieve artikelen/blogs aan. Deze blogs zijn verdeeld in diverse categorieën. Zoals: 

Alle berichten

Catering in Leiden: Een culinair avontuur in de sleutelstad

Catering in Leiden: Een culinair avontuur in de sleutelstad

Leiden, de prachtige historische stad in het hart van Nederland, staat bekend om zijn rijke culturele erfgoed, schilderachtige grachten en levendige atmosfeer. Maar naast zijn architectonische pracht en geschiedenis heeft Leiden ook een bloeiende culinaire scene die...

Catering in Haarlem: Culinaire uitmuntendheid in het hart van Nederland

Catering in Haarlem: Culinaire uitmuntendheid in het hart van Nederland

Haarlem, een stad gelegen in de levendige provincie Noord-Holland, staat bekend om haar rijke geschiedenis, schilderachtige grachten en bloeiende culinaire scene. Onder de overvloed aan gastronomische hoogstandjes die Haarlem te bieden heeft, springen cateringdiensten...